Systermåterställning av Axiom PRO & 2PRO
Digital Skipper |1/04, 2024

Viktigt!
Innan du utför en återställning på din multifunktionsdisplay (MFD), rekommenderar vi starkt att du sparar dina inställningar, waypoints, rutter och spår. Nu är det dags att säkerhetskopiera dem till ett Micro SD-kort (instruktioner finns i användarmanualen). När en återställning har utförts kommer de inte längre att finnas i MFD-minnet. Om du har C-Zone eller Trigentic Digital Switching-filer i ditt MFD-system, utför inte denna återställning eftersom den kommer att radera alla konfigurationsfiler. Du måste se till att du har rätt konfigurationsfiler att ladda tillbaka till din MFD innan du utför återställningen.
Spara loggar:
- Innan du utför en återställning på din multifunktionsdisplay (MFD), rekommenderar vi starkt att du sparar dina systemloggar till ditt MicroSD-kort.
- Du kan sedan skicka de sparade loggarna till Raymarine för undersökning, för att hjälpa oss att förbättra våra systemuppgraderingar i framtiden.
- Skapa en supportärende på Ask Raymarine.
- Bifoga kraschloggarna till supportärendet (se nedan för procedur).
- Inkludera en sammanfattning av de problem du upplever med din MFD som ledde till att du utförde en återställning.
- Försök att inkludera en kort översikt över den utrustning som är installerad på fartyget, inklusive kartografi som används.
När du är klar med guiden ovan eller om du inte behöver spara loggar, kan du fortsätta med Power-On Reset som visas nedan.
Hur man utför en Power-On Reset på en AXIOM PRO & AXIOM 2 PRO:
- Stäng av AXIOM-Pro / AXIOM2-Pro vid kontrollpanelen (inte på enheten). Enheten måste ha ingen spänning på sin strömkabel.
- Nästa steg, omedelbart efter att ha slagit på strömmen till MFD, håll ner både BACK-knappen och knappen för att byta sidor (se bilder nedan).
- Om kommandot erkändes när MFD startade upp, bör du se skärmen nedan:
- Bläddra nu ner med markörknapparna på den roterande knappen tills alternativet "Torka data/fabriksåterställning" är valt.
- Tryck på OK för att bekräfta kommandot.
- Välj JA för att bekräfta återställningen.
- Så snart "Data wipe complete" visas, välj "Reboot system now".