Raymarine - EV-200 med p70s, ACU-200 samt Typ 1 linjär drivenhet

  • 42 790 kr
  • 29 990 kr

RAYMARINE EV-200 med linjär drivenhet, är ett mekaniskt autopilotsystem för linjära drivenheter för segelbåtar upp till en deplacement på ca 11 ton.

Dela
Artikelnummer: T70158
Leverantör: Raymarine

RAYMARINE EV-200 med linjär drivenhet, är ett mekaniskt autopilotsystem för linjära drivenheter för segelbåtar upp till en deplacement på ca 11 ton, där följande ingår i paketet:

EV1 Sensorkärna
EV-1 är utformad för Evolution mekaniska och hydrauliska autopilotsystem. SeaTalkng-nätverket möjliggör en enda kabelanslutning för ström och data till Evolution ACU (styrenhet för ställdon) och utökade SeaTalkng- och NMEA2000-nätverk.

ACU-200
Den robusta ACU (Actuator Control Unit) levererar tillförlitlig autopilotenhet och ger också ström till SeaTalkng-bussen.

p70s-kontrollgränssnitt
p70s kontrollgränssnitt är en tryckknappsstyrenhet utformad främst för segelbåtar. Avancerad LED-bakgrundsbelysning ger låg strömförbrukning och levererar livfulla färger och kontrast. Breda horisontella och vertikala betraktningsvinklar säkerställer att skärmen syns tydligt från akuta positioner.  p70s-kontrollhuvudet har också LightHouse-användargränssnittet och en startguide som hjälper dig att konfigurera piloten snabbt och enkelt.

Typ 1 mekanisk linjär drivenhet (12V)
Raymarines linjära drivenhet har enastående design ger:

  • Kraftfull dragkraft, snabba och tyst drift
  • Låg backdrive-kraft, för att minimera körningens effekt på båtens styrning när autopiloten är i beredskap
  • En kraftfull elmotor som styrs av en elektromagnetisk felsäker koppling med hög draghållfasthet och en epicyklisk växellåda
  • Hög prestanda för minsta strömförbrukning

Evolution kabelsats

  • 1x ng strömkabel (0,4 m)
  • 1x SeaTalkng stamnätskabel (5 m)
  • 1 x SeaTalkng förgreningskabel (0,4 m)
  • 1 x SeaTalkng 5-vägs anslutningsblock
  • 2 x SeaTalkng T-kontaktdon
  • 2 x SeaTalkng avslutning


Bra produktrelaterade länkar: