RAYMARINE EV-200 med linjär drivenhet, är ett mekaniskt autopilotsystem för linjära drivenheter för segelbåtar upp till en deplacement på ca 11 ton, där följande ingår i paketet:
EV1 Sensorkärna
EV-1 är utformad för Evolution mekaniska och hydrauliska autopilotsystem. SeaTalkng-nätverket möjliggör en enda kabelanslutning för ström och data till Evolution ACU (styrenhet för ställdon) och utökade SeaTalkng- och NMEA2000-nätverk.
ACU-200
Den robusta ACU (Actuator Control Unit) levererar tillförlitlig autopilotenhet och ger också ström till SeaTalkng-bussen.
p70s-kontrollgränssnitt
p70s kontrollgränssnitt är en tryckknappsstyrenhet utformad främst för segelbåtar. Avancerad LED-bakgrundsbelysning ger låg strömförbrukning och levererar livfulla färger och kontrast. Breda horisontella och vertikala betraktningsvinklar säkerställer att skärmen syns tydligt från akuta positioner. p70s-kontrollhuvudet har också LightHouse-användargränssnittet och en startguide som hjälper dig att konfigurera piloten snabbt och enkelt.
Typ 1 mekanisk linjär drivenhet (12V)
Raymarines linjära drivenhet har enastående design ger:
- Kraftfull dragkraft, snabba och tyst drift
- Låg backdrive-kraft, för att minimera körningens effekt på båtens styrning när autopiloten är i beredskap
- En kraftfull elmotor som styrs av en elektromagnetisk felsäker koppling med hög draghållfasthet och en epicyklisk växellåda
- Hög prestanda för minsta strömförbrukning
Evolution kabelsats
- 1x ng strömkabel (0,4 m)
- 1x SeaTalkng stamnätskabel (5 m)
- 1 x SeaTalkng förgreningskabel (0,4 m)
- 1 x SeaTalkng 5-vägs anslutningsblock
- 2 x SeaTalkng T-kontaktdon
- 2 x SeaTalkng avslutning
Bra produktrelaterade länkar: