Kurv
Discount: 0,00 DKK
Discount: 0,00 DKK
Digital Skipper |27/09, 2024
När du ska välja rätt Autopilot Control Unit (ACU) för ditt Raymarine-system är det viktigt att förstå skillnaderna mellan modellerna. Tabellen nedan visar en detaljerad jämförelse av ACU 100, ACU 150, ACU 200, ACU 300 och ACU 400 med information om maximal kontinuerlig drivutgång, transient ström, kopplingsdrivutgång, säkringsvärden och aktuella gränser för olika drivtyper.
Denna guide hjälper dig att:
| EVOLUTION ACU POWER SPECIFICATIONS | ACU 100 | ACU 150 | ACU 200 | ACU 300 | ACU 400 |
|---|---|---|---|---|---|
| Max Continuous Drive Output | 7A | 12A | 15A | 5A | 30A |
| Transient Max Current (@200ms) | 10 | 30 | 10 | 60 | |
| Clutch Drive Output Rating | n/a | n/a | 2 | 2 | 3 |
| SeaTalk NG Supply Current | n/a | n/a | 3 | 3 | 3 |
| ACU Fuse Ratings: | |||||
| Power Fuse | 10 | 15 | 20 | 15 | 40 |
| SeaTalk NG Fuse | n/a | n/a | 3 | 3 | 3 |
| CURRENT LIMITS SET by DRIVE TYPE | |||||
| SOLENOID (Constant running Pump) | n/a | n/a | n/a | 5 | n/a |
| WHEEL DRIVE | 5 | 5 | 5 | n/a | 5 |
| TILLER | 5 | 5 | 5 | n/a | 5 |
| IO STERN | n/a | n/a | 10 | n/a | 10 |
| VERADO | n/a | n/a | 10 | n/a | 10 |
| SPORTS DRIVE | n/a | n/a | 15 | n/a | 15 |
| TYPE 1 LINEAR | n/a | n/a | 10 | n/a | 10 |
| TYPE 2 LINEAR | n/a | n/a | n/a | n/a | 30 |
| TYPE 2 HYDRAULIC LINEAR | n/a | n/a | n/a | n/a | 30 |
| TYPE 3 HYDRAULIC LINEAR | n/a | n/a | n/a | n/a | 30 |